Luna noiembrie este o lună specială datorită raportărilor financiare pe care le publică companiile listate la bursă dar și ofertelor mult așteptate de Black Friday, eveniment care în ultimii ani se bucură de o popularitate uriașă și în România.
Datorită acestei popularități și a setei de consum din România marile magazine au ajuns să se bată în oferte ba chiar să organizeze câte un Black Friday în fiecare săptămână în speranța că vor atrage mai multi clienți. Tot din dorința de a atrage și mai mulți clienți unele magazine au ajuns să apeleze chiar și la șiretlicul de a organiza propriul Black Friday înaintea tuturor (de a fura startul) în speranța că poate, poate vor găsi clienți nerăbdători să-și cheltuiască banii.
Bursa de Valori București aplică același truc în 2018 și “împinsă de la spate” de piețe externe dă drumu la un val de reduceri înaintea raportărilor financiare la companii importante din portofoliu. Valul de reduceri a pornit însă din Statele Unite unde la nivel săptămânal principalul indice american S&P 500 a pierdut 8.8% tranzacționându-se la finalul lunii octombrie la cel mai redus nivel din luna mai 2018. La nivel lunar, indicele se îndreptă spre cea mai slabă evoluție din februarie 2009.
Nici bursele Europene nu stau mai bine, analizând un top al evoluțiilor la nivelul anului 2018 și în ultimele 365 zile întocmit de brokerii de la Prime Transaction putem constata că bursa din Germania afișează la finele lunii octombrie -13%, bursa din Franța -6.7% iar bursa din Italia -15.4%. Indicele BET al bursei de la București chiar după o scădere de 3% de la maximele de la jumătatea lunii octombrie are o evoluție în 2018 de +11% total decorelată de celelalte piețe europene.
Revenind la paralela cu reducerile practicate de marile magazine cu ocazia Black Friday cu care am început acest material, în ultimii ani am observat ca mulți dintre cunoscuții mei au devenit mult mai atenți la ofertele publicate de magazine urmărind prețurile și reducerile anunțate. Totodată și în presă au apărut mai multe articole care criticau așa zisele oferte bombă intens promovate de marile magazine. Pe scurt, clienții au devenit mult mai atenți la ofertele magazinelor, s-au informat mai bine înainte de sezonul reducerilor și au învățat să deosebească produsele ce se află cu adevărat la promoție de produsele care au reduceri false.
Cum profiți de pe urma reducerilor de pe bursă?
1. Cum iți construiești un portofoliu de investiții?
2. Trei strategii de investiții ușor de aplicat
3. Ce să faci când bursa scade
Scăderile apărute pe bursa de la București în această săptămână au dus la ieftinirea mai multor companii importante care erau oricum la prețuri și indicatori atractivi față de companiile din același sector de activitate de pe piețele externe. Totodată perspectiva unor rezultate financiare bune și a unor dividende ce în unele cazuri reprezintă 90% din profit, face ca aceste companii să devină adevărate chilipiruri care nu ar trebui ratate.
Top 10 cele mai ieftine companii după indicatorul PER
Din păcate aceste chilipiruri ajung să treacă neobservate deoarece din cauza lipsei educației financiare și bursiere puține persoane își dau seama că cu 30 de bani sau câțiva lei pot cumpăra o parte dintr-o companie care în acest moment este mult sub-evaluată. În schimb, foarte multe persoane petrec ore întregi între rafturile magazinelor sau pe internet pe site-ul magazinelor online comparând performanțele telefoanelor și pot identifica imediat promoțiile false la telefoane sau televizoare din ofertele marilor magazine.
În ciuda prețurilor atractive ale acțiunilor de la Bursa de Valori București și a unor dividende consistente anul viitor rămâne totuși să privim cu atenție ce se întâmplă pe piețele externe. În cazul în care indicii americani vor reuși să se oprească din cădere avem șanse mari ca indicele BET să-și reia trendul ascendent până la finalul anului.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.