Atunci când analizez un grafic primul lucru care încerc sa-l determin este trendul major pe care se află acea companie, iar dacă este cazul min-trendul secundar. Se întâmplă uneori ca graficul unei companii să ia o pauză de la trendul major pe care se află și să pornească un mini-trend secundar contrar trendului principal.
Odată identificat trendul, încerc să identific zonele de suport și de rezistență în calea prețului. Aceste zone pot fi identificate printr-o serie de lumânări ce întâmpină probleme în a trece peste un nivel de preț atunci când vorbim despre o zonă de rezistență sau întâmpină o forță de respingere atunci când vor să trecă sub un nivel de preț atunci când e vorba de un suport.
Zona de rezistență se află intotdeauna deasupra prețului curent și poate determina graficul să își schimbe pentru o perioadă de timp direcția fiind folosită deseori de investitori pentru a fixa un nivel de preț la care să-și marcheze profitul, deci este o zonă de Take-Profit.
Pe de altă parte zona de suport se află la un nivel inferior față de prețul curent și poate opune fortă în calea prețului determinând de multe ori reversie a acestuia. Zona de suport este folosită de mulți investitori pentru a-și plasa ordine de stop-loss.
Zonele de suport și de rezistență se găsesc de cele mai multe ori la valori rotunde ale prețului acestea fiind și praguri psihologice de preț, investitorii reacționând la aceste valori plansând ordine de vânzare sau de cumparare. Plasare oridinelor de vanzare sau de take profit la un nivel de preț superior față de prețul curent duce la crearea unui zone de rezistență pe cand plasarea orinelor de cumpărare la un preț inferior față de prețul curent duce la crearea unei zone de suport.
Folosesc termenul de zonă deoarece rezistența sau suportul nu este reprezentată de un preț fix ci de un interval sau de o zonă de preț.
Pentru a avea o probabilitate mai mare a execuției ordinului, investitorii cu experiență, recomandă plasarea orindelor de take-profit la un preț inferior valorii rotunde de preț la care ar exista normal o rezistență. Astfel, în cazul în care la nivelul de preț de 10 lei am identificat pe grafic o zonă de rezistență pentru a avea o o proabilitate mai mare a execuției ordinului nostru de vânzare ar fi indicat să plasăm ordinul la prețul de 9,90 (sau 9,95 în funcție de pasul de cotare) chiar dacă o astfel de acțiune ar însemna un profit mai mic.
Odată străpunsă o zonă de suport sau o zonă de rezistență graficul va reține acea zonă de preț și va reactiona pe viitor la acele valori. Astfel, o zonă de suport odată străpunsă va joca rol de rezistență în calea prețului iar o zonă de rezistență odată depășită va lua rolul de suport.
Atenție însă, o străpungere a unei zone fie ea de rezistență sau de suport nu este validă decât în cazul în care prețul va reuși să închidă 2 sau 3 zile peste acel nivel de preț (lumânarea va reuși să închidă).
Marcarea zonelor de suport sau de rezistență se face prin trasarea unor linii orizontale dar, se pot face deasemenea prin trasarea unor canele de preț cu ajutorul unor linii oblice.
Zone de suport și de rezistență pot fi delimitate deasemena și de mediile mobile sau de retragerile sau de extensiile Fibonacci aceste analize necesitând însă mai multe cunoștințe urmând să vi le prezint la timpul lor.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.