Prăbușirea burselor internaționale provocată de coronavirus a dus în primul rând la închiderea multor afaceri dar a creat brusc și multe oportunități de extindere pentru unele business-uri.

În articolul de față ne vom concentra către câteva companii care au profitat din plin de pe urma restricțiilor de deplasare și ale căror acțiuni s-au aflat și probabil se vor afla în continuare în atenția multor investitori.

Amazon

Odată cu impunerea restricțiilor de deplasare una din companiile care a beneficiat din plin de pe urma creșterii comerțului online a fost Amazon.
Deși prețul acțiunilor a suferit o corecție de peste 25% la începutul lunii Februarie odată cu prăbușirea piețelor internaționale, acțiunile Amazon au recuperat rapid întreaga corecție iar la ora redactării acestui articol prețul tocmai a depășit 2600$.

Rezultatele financiare publicate de companie la finalul lunii Aprilie au depășit estimările analiștilor (cel puțin la nivelul cifrei de afacere), compania raportând o cifră de afacere de 75.4 miliarde de dolari față de 73.7 miliarde cât estimau analiștii.
Gigantul a raportat o creștere a vânzărilor cu 26% față perioada similară a anului trecut însă rezultatul net s-a redus cu 29% pana la 2.54 miliarde.

Cum au evoluat principalele linii de business – la ce ne putem aștepta pentru semestrul doi?

Raportul publicat de conducerea companiei scoate în evidență câteva detalii despre direcția liniilor de business. Astfel, segmentul serviciilor de cloud a trecut la finalul trimestrului întâi de pragul de 10 miliarde de dolari la nivelul cifrei de afaceri.

Creșterea cifrei de afaceri pe segmentul serviciilor de cloud s-a diminuat de lungul timpul până la nivelul 33% la finalul T1 2020, însă analiștii se așteaptă ca trendul de creștere să se reia în următoarele trimestre când probabil tot mai multe business-uri vor dori să migreze către cloud.

În cadrul raportului publicat la finalul lunii Aprilie compania a oferit și câteva indicații despre rezultatele pe care le-ar putea raporta la finalul trimestrului doi.

Astfel, conducerea companiei a declarat că se așteaptă la o cifră de afaceri între 75 – 81 miliarde de dolari și având în vedere că va trebui să suporte cheltuieli de peste 4 miliarde de dolari datorită măsurilor anti-covid estimează că va realiza în trimestrul doi un profit operațional de 1.5 miliarde de dolari sau o pierdere de 1.5 miliarde.

Vezi raportul complet întocmit de analiștii XTB